czwartek, 26 lipca 2012

zespół czy DJ

Wiele czytałem na ten temat w internecie. Szukałem wiedzy i waszego spojrzenia na te kwestie. Dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy. Jednak najpierw krótkie porównanie za i przeciw. 

Dobry DJ, a kiepski DJ
Dlaczego o tym mówię? Nie wszyscy grają tak samo. Nie każdy ma takie samo doświadczenie. Nie widząc na co zwrócić uwagę, lub zamiast szukania dobrego DJ-a bierzemy przysłowiowego kota w worku to potem mamy rozczarowanie. Strona internetowa to podstawa. Nie ma cie w internecie to znaczy, że cie nie ma i tyle. W internecie można znaleźć setki, jeśli nie tysiące prezenterów, DJ-ów i wodzirejów. Przejrzyjcie dokładnie zdjęcia i filmy i sprawdźcie, czy wam pasują. Oczywiście na swojej stronie wszystkie zdjęcia i filmy oznaczyłem znakiem wodnym nie bez powodu. Miałem cztery przypadki (może jest ich więcej) wykorzystania moich materiałów z serwisu youtube i zdjęć ze strony przez dzieci, które próbowały działać na tym rynku i podszywały się pode mnie. Dla potrzeb te artykułu załóżmy, że trafiliście dobrze i was DJ jest niezły. Jak porównać go z zespołem?

Zespół, czy imitacja.
Kilka lat temu prowadziłem przez prawie trzy lata karaoke w paru ostrowskich lokalach. Zrezygnowałem z tego, bo psuło mi to opinie. Ludzie uważali, że koleś co robi karaoke próbuje grać na weselach, a było zupełnie inaczej. Zostawmy to jednak. Jestem ambitny w tym co robię i skoro namawiam już ludzi do śpiewania to postanowiłem sam się tej sztuki nauczyć. Wybrałem się więć na prywatne lekscje śpiewu u jednej znanej dyrygentki. Po prawie roku regularnego uczęszczania jednak poddałem się osiągając raczej mizerne efekty. Pavarotti ze mnie nie będzie. Największą zaletą z tych nauk jest wyrobienie sobie słuchu muzycznego. Zauważyłem, że prowadzenia karaoke staje się dla mnie coraz cięższe. Im więcej wiedziałem tym więcej błędów słyszałem w śpiewaniu na karaoke innych osób. Zrobiło się nie miło. Dzisiaj przysłuchując się przez chwilę wiem, czy zespół śpiewa na żywo, czy robi to profesjonalnie, czy też tylko wydaje im się, że potrafią śpiewać. 

Dobry zespół
Pod tym pojęciem rozumiem zawodowych muzyków wyposażonych w perkusję, saksofon, dwie gitary, akordeon itd. Zawodowcy po szkołach muzycznych do tego instrumentaliści to piekielnie dobre połączenie. Ich znakiem rozpoznawczym może być cena zaczynająca się często powyżej 6 tysięcy złotych.  

Poszukajmy zatem kompromisu.
Znalazłem artykuły, że DJ to tanie rozwiązanie. Nie jest tak do końca, bo można znaleźć imitacje imitacje zespołów grających taniej niz średniej klasy DJ. Sytuacja odwrotna gdzie Prezenter muzyczny grając w pojedynkę kasuje 3000zł za noc również się zdarzają. Kogo wybrać to już wasza kwestia, a raczej kwestia waszych finansów. Jeśli chcecie tani zespól to proponuje wam DJ-a, bo jest szansa, ze zrobi to o wiele lepiej niż amatorska kapela. Jeśli natomiast macie pod ręką masę pieniędzy i chcecie się pokazać proponuję wziąć zespół 5 osobowy z instrumentami. Tutaj doświadczycie różnicy pomiędzy śpiewaniem na żywo, a graniem i śpiewaniem na żywo. Muzyka powstająca w całości na żywo jest cudownym dodatkiem do wesela, jednak musi to być bardzo wysoki poziom artystyczny i tłusty portfel, żeby sobie na to pozwolić.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz